Noodstop procedure geldt vanaf 1 april

01.04.2020

Mensen die door problematische schulden hun boetes niet kunnen betalen, krijgen voortaan een adempauze. Minister Dekker van Rechtsbescherming komt per 1 april 2020 met een zogenoemde noodstopprocedure bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). Deze is voor mensen met schulden die hun administratieve sancties op grond van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv-boetes) niet kunnen betalen.

 

Deze procedure bestaat uit de vijf pijlers:

1.       Mensen die door schulden hun geldelijke sanctie niet kunnen betalen, en bij wie geen uitzicht bestaat op betaling, kunnen maximaal vier maanden uitstel van betaling (= noodstop) krijgen

2.       Het CJIB schort de inning op. Er worden geen nieuwe verhogingen opgelegd

3.       Betrokkene meldt zich bij de gemeente/schuldhulpverlening. Op het moment dat schuldhulpverlening wordt gestart, kan de noodstop met acht maanden worden verlengd

4.       De noodstop kan worden beëindigd als afspraken niet worden nagekomen

5.       De geldelijke sanctie van het CJIB wordt na de noodstop (in termijnen) afbetaald, mede afhankelijk van het gekozen schuldhulptraject

 

De rol van KBL verandert niet. Wij zullen net als nu verzoeken om schuldhulpverlening van inwoners ontvangen en beoordelen. Wij proberen u dan te helpen om om uiteindelijk een betalingsregelingen te treffen met het CJIB, zodat de openstaande boetes kunnen worden afbetaald.

Klanten aan het woord over de 'Mijn KBL" omgeving

31.03.2021

Sinds een aantal maanden hebben wij een nieuwe persoonlijke digitale omgeving: Mijn KBL. Met Mijn KBL kun je altijd, dus wanneer je maar wilt, online de status van jouw budgetbeheerrekening bij de Kredietbank Limburg volgen. Niemand anders kan jouw gegevens zien, deze zijn alleen voor jou toegankelijk. Twee klanten delen graag hun ervaring over Mijn KBL:  lees verder

Digitale omgeving 'Mijn KBL'

09.02.2021

Beste klant, Op dit moment ontvang je elke maand een bankafschrift van ons via de post of mail. Wij begrijpen dat het prettig voor je kan zijn om beter op de hoogte te zijn van de situatie van jouw rekening. Wij hebben daarom een nieuwe persoonlijke digitale omgeving (portal) ontwikkeld: Mijn KBL. Met Mijn KBL kun je altijd, dus wanneer je maar wilt, online de status van jouw budgetbeheerrekening bij de Kredietbank Limburg volgen. Niemand anders kan jouw gegevens zien, deze zijn alleen voor jou toegankelijk. Op vrijdag 22 januari zijn wij begonnen met het versturen van brieven naar onze klanten die gebruik maken van budgetbeheer en budgetbeheer maatwerk. In deze brief vertellen wij over de nieuwe persoonlijke digitale omgeving Mijn KBL. Wij vragen in deze brief ook om jouw e-mailadres en mobiele nummer te sturen naar Daphne Rijstenberg. Daphne is als medewerker van Kredietbank Limburg de contactpersoon voor Mijn KBL. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Daphne Rijstenberg, telefoonnummer 088-101 9898. Zij is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 9.00 tot 17.00 uur en op vrijdag van 9.00 uur tot 13.00 uur.  lees verder

Nieuwsbrief Corona

21.04.2020

Hulp bij geldzorgen Het zijn aparte tijden. Sommige mensen verliezen hun baan, zelfstandigen raken zonder werk en het kan zo maar zijn dat het geld opraakt. Ga niet meteen geld lenen! Zoek hulp bij je gemeente voor ondersteuning bij het kunnen rondkomen. Als je al geld tekort kwam en al in de schulden bent geraakt, dan kunnen wij je helpen. We doen dat graag voor je. In deze nieuwsbrief krijg je informatie waar je naar toe kunt voor hulp of ondersteuning.  lees verder

Nieuwsarchief